Nykypäivänähän japanilaisilla anime- ja mangasarjoilla ja bändeillä on pelottavanki suuret fanikunnat ja joka luokalle osuu yleensä ainakin yksi japanihörhö joka osaa puhua jokusen sanan ja fanittaa jotain tai juoksee coneissa tai ihailee japanilaisten pukeutumistyyliä tai jotain. Mutta ite oon huomannu että vaikka japanilaisilla draamasarjoillakin on harrastajia niin oikeestaan ei meitä nyt mitenkään älyttömästi oo.
Joten mä mietin että seuraako jotkut muut näillä foorumeilla japanilaisia draamasarjoja? Jos seuraatte nii mitä kaikkee ootte kattonu, mielipiteitänne, lempisarjoja ja -näyttelijöitä ja muuten vaan kaikkee keskusteluu näistä olis kiva kuulla

Ite oon varmaa melkeen vuoden kattonu näitä nii tiiän jotai mut en kyl paljoo XD Tunnen itteni vielki iha alottelijaks.
Ite tykkään hirveesti näistä eikä niitten kattominenkaa tunnu enää mitenkää vieraalta, ihan ku amerikkalaista kattois. Toki ku vertaa nii niissä on isotki erot (jo hahmojen käyttäytyminen ja mieltymykset eroaa, koska japanilaisten ja amerikkalaisten kulttuurihan poikkeaa aika paljon) mutta silti ne on hyviä sarjoja. Ainakin ne mitä mä oon kattonu

Ja suosittelen ihan muilleki mutta toivon että ne löytää ne ittellensä hyvät sarjat eikä eka kompuroi kasassa huonoja kun sit voi jäädä paljostaki paitsi.
Mutta voisin vähä listata mitä oon nähny...
- LIFE (vikaa jaksoo en oo kyl nähny, heh..)
- Yuukan Club (kesken, nähny 2 jaksoo)
Oon kyl kattonu ainaki yhtä jotai muutaki sarjaa mikä tos listas ei oo yhestä kolmeen jaksoo ja se oli hyvä mut mä en enää muista sen nimee DX Siinä joku tyttö esitti poikaa ku se meni johonki poikien oppilaitokseen ja se oli komedia... en oikee muista paljoo siitä. Paitti et nauroin hulluna.
Et jos kuulostaa tutulta nii ois kiva jos joku tietäis sen nimen D:
Sit oon nähny viel pari japanilaista elokuvaaki...
Oon nähny noitaki enemmän, liveactioneitä ja sit jonkun mis oli miyavi... En vaa muista enää oikee nimii. Liveactioneistä oon nähny Death Note -elokuvat ja sit en oo varma oonko nähny vähän Jigoku Shoujoo (Hell Girl)... jaa. Hyvä muisti mulla.
Voisin kaikista noista sarjoista kommenttoida ja kertoo erikseen ku on vaikee tollasesta listasta yhessä kasassa. Liian sekavaa.
Mutta.
1 Litre of TearsTää on aivan ihana sarja ;;______; Tositapahtumiin perustuva viel. 15-vuotias tyttö sairastuu tautiin joka pikkuhiljaa riistää siltä liike- ja puhekyvyn. Sen koordinaatio kärsii, sen lihakset ei toimi kunnolla ja niin edelleen kunnes se lopulta tappaa sen. Tää sarja kertoo siitä kuinka se sai tietää siitä taudista ja kuinka se vuosien ajan tappeli sitä vastaan ja yritti elää parhaansa mukaan sen kanssa perhe ja pari ystävää tukenaan.
Jos kaipaatte itkuja niin kannattaa kattoo. Täs on monta ihan hirveetä kohtausta ja ainaki jos kaverin kaa kattoo iha fiiliksissä nii saa ulvoo aina vähän välii.
Tän jälkee näkee maailman ihan eri silmin. Koskettava. Kannattaa oikeesti kattoo.
Ja Remioromenin Konayuki on aivan ihana biisi… ;;____; Ainaki sen jälkee ku on nähny tän. Nyt laulattaa. Heh.
Nishikido Ryo joka näyttelee Asou Harutoo on ihana näyttelijä. Kaikki kyl hoiti osansa loistavasti täs sarjas ja tolle Ayan (päähenkilö) näyttelijälle Sawajiri Erikalle pitää kyl antaa kanssa aplodit. Ilman niitä tää ei olis niin hyvä sarja.
Bloody MondayAh, tän katoin vasta äskettäin. Koitin eka lukee mangana mutta scanlationit loppu kolmosvolumen alkupuolella joten oli pakko siirtyy dramaversioon.
Voi hyvä luoja, olis pitäny ottaa jo alussa drama. Tai no, oli siit apuu et oli eka lukenu mangaa ku oli jo päässy joistain asioista vähän selville jotka mulle ois menny päähän draamas paljon hitaammin.
MUTTA VOI LUOJA, MIURA HARUMA. ♥ Mun tän hetken lempinäyttelijä. Aivan mahtava. Näyttelee tässä pääosaa, lukiolaista hakkerineroa Takegi Fujimarua joka joutuu taitonsa takia ongelmiin kun se pääsee liikaa selville terroristijoukon suunnitelmista ja huomaa olevansa läheistensä kanssa ihan kusessa. Se että sisäpiirissäki on vihollisia ja pettureita ei auta yhtään.
Muutama kohta on ihan hirveitä.
Terroristit siis suunnittelee “Bloody Mondayta” ja yrittää levittää viruksen Tokioon ja leikkii jumalia valiten ne jotka sitten sais vasta-aineet ja nii edelleen. Se on vaikee selittää. Mut kattokaa.
Gokusen 2 ja 3Nää Gokusenin eri tuotantokaudet on lueteltava erikseen ku jokases on eri luokka. Juoni ja pääpiirteet pysyy kyl aika pitkälti samoina joka tuotantokaudes. Ekaa en oo ite nähny, mut tokassa on näyttelijöinä Kamenashi Kazuya ja Akanishi Jin (myös poikabändi KAT-TUNissa) ja kolmoskaudella onki sitten Miura Haruma joten ne mun oli pakko kattoo ihan vaa näin faniuden nimissä. Kaikki helvetin lahjakkaita näyttelijöitä.
Gokusen siis keskittyy aina luokalliseen muiden väärinkohtelemia kauheita oppilaita joilla ei oo yhtään moraalia ja käytöstapoja ja jotka koko ajan tappelee jne. Sitten ne saa uuden opettajan (…ihan mielipuoli. Nakama Yukie on loistava tässä) joka antaa kaikkensa niitten puolesta ja lopulta ne kasvaa henkisesti ihan älyttömästi ja niitten päämääräks tulee valmistautuu koulusta jonka ne oli jo melkeen jättäny kesken. Tässä näkee kuin paljon ihminen voi muuttuu oikeessa ympäristössä ja koko sarja saa arvostamaan monii asioita koko ajan.
Toisaalta tässä on vakiojuttuja jotka saattaa toistuu melkeen joka jaksossa XD Ja se vetää asiat ihan yli ja sisältää naurettavia efektejä. Mut en usko et tää jättää ketään kylmäks. Varmasti nauratte katketaksenne. KATTOKAA.
Last FriendsTän oikeestaan sain just eilen loppuun. Koskettava. Tää kertoo samassa kämpässä asuvien ihmisten ongelmista ja vahvasta ystäväsuhteista – yhen poikaystävä pahoinpitelee sitä, yhellä on ongelmia vaimonsa kanssa, yks tuntee olevansa väärän sukupuolen kehossa ja rakastaa lapsuudenajoilta asti parasta ystäväänsä muttei haluu millään kertoo sitä sille ettei pilais sen puhtaita ajatuksia jne.
Ja tän tunnari on ihana.
Ja täs on taas Nishikido Ryo, ihan erilaises roolis kun 1 Litre of Tearsissä tosin… se on se pahoinpitelijäpoikaystävä. ;;____; Saa kyl mun sympatiat… Se mitä se tekee viimesissä jaksoissa… Melkee pääs itku, mä olin jo alusta asti sekasin sen kaa et mitä siit pitäis ajatella…
Mut täs sarjas näihin hahmoihin saa hyvin yhteyden ja tää on oikeesti mahtavaa katottavaa.
LifeTää sarja kertoo koulukiusauksesta. Katon tätä n. puol vuotta sitten sen takii et yks kaveri toitotti innoissaa sitä kuin inhottavan psyko yks hahmo oli XD Se kyl ON psyko. Kuha vaa itekki alatte kattoo nii tajuutte kyllä mitä puhun ja kenestä.
Mut tääki kertoo siitä kuinka tärkeetä on pitää päänsä korkealla ja kuinka tärkeitä ystävät on. Hyvä sarja.
Nobuta wo ProduceAw, eka dorama minkä ikinä näin! Tää jäi tosiaanki lähelle sydäntä. Pääkolmikko on aivan ihana, Kamenashi Kazuya Shujina, Yamashita Tomohisa Akirana ja Horikita Maki Nobutokona (Nobuta).
Tää kertoo siitä kun kouluun tulee uus tyttö mut se on koulukiusattu ja yksinkertasesti rähjänen ja säikky sotku. Shuji on kohtuu suosittu poikaoppilas ja Akira on omalla tavallaan luokan hauskuuttaja (siel oli kyl mun mielest pari muutaki tyyppii omassa jengissään jotka kanssa oli luokan hauskuuttajia mut ei siit enempää) ja se roikkuu Shujissa ja ne sit päättää ottaa ittellensä tehtävän: ne aikoo tehdä Nobutasta suositun. Lopulta niistä kaikista tulee tosi läheisii ystävii. Mut Nobutasta luokan suosituimman henkilön tekeminen ei oo ihan yksinkertanen juttu…
Tässä on monta kohtaa jossa saa nauraa hulluna, huutaa vääryyttä ja melkeen parkuu ku eläytyy taas liikaa jne. Tää on aivan ihana sarja. KATTOKAA. Tää oli ainakin mun mielestä loistava alotus mun doramien kattelulle nii että ihan ekaks doramakski suosittelen!
Yuukan ClubTätä mun on viel vähän paha kommenttoida ku en oo nähny ku 2 jaksoo

Alotin kattoo tätä Akanishi Jinin (KAT-TUN-bändi, Gokusen 2) takia. Koska se on liian ihana. Anteeksi.
Tää kertoo porukasta rikkaita nuoria, 3 tyttöö ja 3 poikaa, jotka tylsistyessään ilmeisesti ratkoo arvotuksia/rikoksia. Tää on kans aika ylivedetty mutta ainaki saa nauraa. Ei oo paras sarja mitä oon nähny mutta ihan mukavaa katottavaa kuitenki. Kaikilla noilla hahmoilla on jotai tosi vahvaa niitten persoonallisuudessa (yks on ikisyöppö tappelija, yks on jonkinsorttinen miesfoobikko, yks haluu rikkaisiin naimisiin, yks on naistenmies, yks on hulluna moottoripyöräänsä, yks on joku himmee nörtti tai jotai) mikä tekee niistä hauskoja hahmoja.
KoizoraTää on tv-sarja versionaki olemassa, mutta mun oli tietenki pakko kattoo leffa kun siinä oli Miura Haruma :< Ja oon muutenki kuullu aika monelta taholta et leffa (alunperin kirja, sit leffa, sit sarja) on parempi.
Nauroin ja itkin.
;;______; JA KYLLÄ MUUTEN KATON VIELÄ JOSKUS UUDESTAAN. Se kosketti ihan tajuttomasti, mä oikeesti ITKIN parissa kohtaa.
Tää on romanttinen filmi ja kertoo tytöstä joka joskus kadottaa kännynsä – ja sen löytää yks poika joka ottaa sen numeron ylös ennen kun se tyttö saa sen kännykkänsä takasin. Sit se soittelee sille ja ne ystävystyy ja se tyttö haluu tavata sen. Ku se lopulta näkee sen ja huomaa et se on yks tyyppi sen koulusta joka on värjänny hiuksensa blondiks eikä muutenkaa oo mitenkään maailman sulosimman ihmisen näkönen se häipyy paikalta. Pian se kuitenki pääsee sen järkytyksen yli ja ne rakastuu mut sit tulee kaikkee draamaa ja lopulta ne eroo.
Sit monta vuotta myöhemmin ku se tyttö on jo siirtyny jossai määrin eteenpäin se saa tietää oikeen syyn miks se eros siitä ja ne palaa yhteen jne.
En voi oikee kertoo paljookaa ku spoilaisin nii pahasti sen pääkäänteen. Mut oikeesti, tää on varmaan täl hetkel mun lempileffa. Kannattaa oikeesti kattoo. Aivan ihana. Ja Hiro on varmaan yks maailman ihanimmista hahmoista. Se vaikuttaa ihan liian hyvältä ollakseen totta, sitä koko ajan oottaa et mitä siitä käy oikee ilmi mikä voi romuttaa sen oletuksen.
KATSOTTE.
YuukiTän leffan katoin taas Kamenashi Kazuyan takia. Siinä nuori mies joka on käyny Australiassa on tutustunu kasaan ihmisiä. Se on tosi eloisa ja seikkailijaluonteinen hyvä mies ja se saa sit tietää et se on sairastunu harvinaiseen tautiin joka mahollisesti riistää siltä hengen. Ne ihmiset ei ois varmaan enää koskaan nähny toisiansa mutta sen sairastumisen takia niistä tulee kaikista tajuttoman läheisiä kun ne yrittää piristää ja tukea sitä Yuukia jne. Vaikee selittää.
Se oli ihan hyvä, mut jostain syystä se ei iskeny muhun nii vahvasti. Ehkä siks ku katoin sen Koizoran kattomista seuraavana päivänä ja sille se jäi kyllä kakkoseks. Mut jos Kamesta tykkää nii kannattaa kyl ihan kattoa.
Ja näistä onki varmaa jo käyny ilmi et mun tän hetkiset lempinäyttelijät on:

Miura Haruma

Kamenashi Kazuya

Akanishi Jin
Tiiän, tiiän, mun lempparit on vaa miehiä :< Anteeksi. On ne naisetki ihan hyviä mut nää kolme on vieny mun sydämen.
// EDIT: Löysin muuten sen sarjan mikä jäi joskus kesken josta kyselin tuolla ylempänä... Hanazakari no Kimitachi e, lyhyesti tunnettu myös HanaKiminä.

Alotin kattomaan uudestaan... Tässä onki sitte tekemistä jokuseks päiväks.[/list][/list]