small apple minimize
Tarinamaailma
  07.09.10 - klo:13:03 *
  Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Tarinamaailmassa otetaan edelleen vastaan toimittajahakemuksia.
Haku  
Etusivu  Ohjeet  Haku  Kirjaudu  Rekisteröidy 
Äänestys Äänestys    
Kysymys:  Kuinka paljon liikut päivässä?
Alle puoli tuntia - 1 (9.1%)
Alle tunnin - 2 (18.2%)
Noin tunnin - 1 (9.1%)
1-3 tuntia - 4 (36.4%)
Enemmän kuin 3 tuntia - 1 (9.1%)
En osaa sanoa - 0 (0%)
Vaihtelee päivittäin - 2 (18.2%)
Äänestäjiä yhteensä: 10

Sivuja: [1] Siirry alas  
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon liikut päivässä?  (Luettu 1059 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ruaah
Erikoistoimittajat
Enemmänkin lueskelee kuin kirjoittaa

Sukupuoli: nainen
Poissa Poissa

« : 03.01.08 - klo:22:53 »

Tuossa siis äänestys, voitte myös kirjoittaa, että miksi ja miten liikutte sen ajan. Jonkin harrastuksen takia?
Keskustellaan myös siitä, haluaisitteko liikkua enemmän, muttei aika tai halu riitä (tarpeeksi)?

Nykyään olen ainakin pyrkinyt liikkumaan enemmän kuin ennen, lähinnä kunnon takia. En pienenä pystynyt ollenkaan hiihtämään, mutta nykyään olen kovin innostunut siitä, harmi vaan, ettei lunta ole täällä päin(kään). Astma veroitti myös muista lajeista ja vapaa-ajan liikunnasta hurjasti, mutta onneksi nyt pystyn parantamaan sitä, kun astma alkaa olla niin lievä. Joka keskiviikko käyn kuntosalilla, 1.5 tunnin ohjatun treenin ja joskus muullakin ajalla, jos ehdin. Melkein joka ilta käyn lenkin, jos kävelen, menen jotain 7 kilometrin paikkeilla (mikä kestää kyllä sitten) ja jos hölkkään, menen muutaman kilometrin vähemmän. Jos oikein innostuu juoksemaan, juoksen vain meidän oman tiemme mitan, kaksi kilometriä. Siinä taas ei aikaa mene kuin viitisentoista minuuttia. Nostan kuntoa paitsi itseni, myös koulun liikuntatuntien takia: tahdon säilyttää juuri nostetun numeroni. Ainakin motivaatio on korkealla!
Kesällä soudan päivittäin ja pyöräilen. Ja kotona tietenkin aina tanssin ja voimistelen. Päivässä tämä kaikki tekee reilun tunnin, joskus reilusti enemmän ja joskus vähän vähemmäm.

Mutta liikkuahan kannattaa eniten oman hyvän olon vuoksi. Sitä paitsi saa paremmat yöunet!
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo:19:19 kirjoittanut ruaah » tallennettu

happy ever after - happy everlasting.
want to be number nine - saa lisätä.
Christinaz
Fantastisen mielikuvituksellinen haltiavampyyrikirjoittaja
Päätoimittajat
Nyt on jo aika monta rautaa tulessa...

Girl, I wanna kiss you! ♥

Poissa Poissa

« Vastaus #1 : 03.01.08 - klo:23:47 »

(Viesti vanhalta foorumilta.)

Itse vastasin, että 1-3 tuntia.
Yleensä se riippuu päivästä, mutta vähintään tuon tunnin.
Vaikka olen kyllä aika laiska, mutta olen päättänyt laihduttaa, ja haluan painaa ainakin vähintään 60kg. Korkeintaan haluan painoni putoavan siihen 50-55kg.
Nyt painan n. 70kg, ja olen niin tavattoman lyhyt, vaivaiset 161,5cm, mutta siis lievänä ylipainona koen tuon.
Ja yleensä harrastan tuota liikuntaa kävelemisenä, vaikken millään meinaisi jaksaa, mutta ajattelen, että jos saan litteän vatsan ja painon putoamaan liikunnalla, niin sitten vain väkisin lähden kävelemään Leveä hymy
Pyöräilyäkin olisi kiva harrastaa, ja sitä mieluummin harrastaisinkin kuin kävelemistä (sen verran laiska, kun luonteeltani olen), mutta se ei nyt tällä hetkellä onnistu, koska pyörästäni taitaa olla kumi puhki, ja se pitäisi korjata ensin.
Olen myös yrittänyt venytellä ja jumpata kotona, aina kun muistaa, yleensä iltaisin, ja venyttelyt ja verryttelyt kävelyn jälkeen Hymyilee
« Viimeksi muokattu: 23.01.08 - klo:21:02 kirjoittanut Enkeliprinsessa » tallennettu

Mega
*

Pikkkuruinen korppu.

Sukupuoli: mies
Poissa Poissa

« Vastaus #2 : 23.01.08 - klo:14:40 »

Itse vastaankin tähän, että 1-3 tuntia.
Yleensä se riippuu ihan päivästä, tunnin lenkin vedän ainakin joka päivä ja sitten voi olla jotain uintia tai tennistä vielä päälle.
Pyöräilen kyllä myös säännöllisesti, noin kerran kahdessa viikossa tai kolme kertaa kuukaudessa, eli se on se minimi mitä tulee mentyä.
Toki kesälomalla menee parhaana päivänä kolme tuntia rikki, kun uinti/tennisharkat, lenkki, pyöräily ja muuten vain pihalla oleskelua/norkoilua. Talvisin koitan myös aina jaksaessani käydä luistelemassa tai hiihtämässä, tosin kauanko se lie tälläisellä talvella mahdollista. Venyttelyt ja veryttelyt vedän aina huolellisesti läpi, koululiikunnassakin.
tallennettu
Yelly
Tarinamaailman vuoden 2007 #1. kirjoittaja
Mielikuvitusta pitää vielä hioa

Poissa Poissa

« Vastaus #3 : 23.01.08 - klo:15:47 »

Hmm, tällä foorumilla en ole tänne vielä kirjustellut. Joten kerrotaanpas nyt nykyhetken tilanne!
Olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja suostunut käymään äitini ja isosiskoni kanssa ainakin kolme kertaa viikossa kuntosalilla. Siellä on yllättävän hauskaa vaikka sitä en erityisesti odottanut. Ja nyt talvella tulee tietenkin aina käveltyä kouluun johon menee yhteen suuntaan n. 20 minuuttia. Ja tietenkin perjantaisin koulusta kotiin, aikidolaukku mukaan, ripeä kävely asemalle (30-40 minuuttia), junaan, Järvenpäähän ja siellä sitten n. 20 minuutin kävely aikidotunnille joka tietenkin loogisesti kestää tunnin. Leveä hymy Eli nykyään liikun jo enemmän vaikka edelleenkin tulee paljon lojuttua koneella erityisesti tietokoneen edessä.
Jotkut on urheilijoita, jotkut eivät.
tallennettu

I don't wanna lose you
(but what a painful world)

Allu
Aloittelija

Poissa Poissa

« Vastaus #4 : 02.08.08 - klo:19:31 »

vastasin enemmän kuin kolme tuntia.
Pyöräilen joka päivä tallille, yhteen suuntaan 7,5 km johon menee mun etanavauhdilla 30 min. Talilla tulee liikuttua enemmän, luon sonnat karsinoista (vahvistaa aika tavalla käsivoimia työntää raskaat sontakärryt lantalaan) ja kahden karsinan siivoamiseen, uusien turpeiden tuomiseen vesien kanteluun ja kaateluun menee aikaa joku 30-40 min. Sitte teen siellä tällä hetkellä ''töitä'' (kerään rahaa) pinoan halkoja, kerään karhkoita yms. joka päivä noin tunnin ja sitten vielä pyöräilön takas kotio 30 min. Kotona käyn joka päivä uimassa noin 20 min Leveä hymy
tallennettu
Damarë
*

ALERT - Hyperhilpeä Angstiapina lähestyy...

Poissa Poissa

« Vastaus #5 : 07.08.08 - klo:10:12 »

No sulla ei ainakaan ole tekemisen puutetta. Hymyilee
Vastasin aikoinaan mun päivittäisen liikkumisen vaihtelevan päivittäin. Niin se on tälläkin hetkellä. Koulumatkat on suuntaan vähän vajaat kymmenen minuuttia kävellen, musaopistolle mennessä kävelen tai pyöräilen kotoa juna-asemalle ja toisessa päässä asemalta opistolle. Yritän ottaa joka vuosi jonkun säännöllisen liikuntaharrastuksen ainakin kerran viikossa.

Kesälomat... Ne on asia erikseen. Ei ole koulua eikä sitä myöten koulumatkoja, harrastuksia on huonosti tarjolla ja muutenkin... Oon yrittänyt tehdä pienen lenkin joka päivä, ja oon onnistunut siinä aika hyvin.
tallennettu

The PiraattiPotteristi is BACK! Mwahahahaa...
laulukirja
Aloittelija

watchmaker's son

Poissa Poissa

« Vastaus #6 : 10.12.08 - klo:17:33 »

"Varoitus: tähän aiheeseen ei ole kirjoitettu ainakaan 120 päivään--------"

...Täällä on kuolleita aiheita :'D Aagh, mä vastaan nyt silti.

En harrasta liikuntaa vapaaehtosesti ollenkaa, enkä oo ikinä harrastanukaa \o/ Mul ei oo ees koululiikuntaa ollu puoleen vuoteen, ja koko peruskoulun liikkanumero oli vitonen.
Vähän yli puoli tuntia tulee käveltyä päivässä bussipysäkiltä kouluun (ja toiselta pysäkiltä kotiin mut se on vaa 100 metriä nii ei lasketa XD). Sit ei yhtää mitää muuta. Mua ei oo tehty liikkumaan, mä lagaan ennemmin täs koneen ääressä dataamassa.
Koulumatkallakaa ei oo mahollista enempää liikuntaa saada, ku sinne on vähän mahdoton kävellä koko matkaa, son yli 30 kilsaa :'D

...Ah. En oo silti koskaa paisunu muodottomaks, oon normaalipainoinen ja vähäruokainen vaik voiski laihduttaa 45 kiloon.
tallennettu

katoavat sydänäänet
Damarë
*

Poissa Poissa

« Vastaus #7 : 07.01.09 - klo:17:54 »

Joo, täällä ON tosi paljon noita aiheita, joihin ei oo vastailtu piiiiiitkiin aikoihin. (sori off-topic)

Voi elämä mä kadehdin sua. Mä yritän epätoivosesti keksiä ittelleni aina jotain liikkumista, mut siitä huolimatta mulla on vaikeuksia pysyä normaalipainosena. Ei oo reiluuuuuuu...

Mut kyllä toi kävely on yllättävän hyvä. Mulla on ollu tosi kauan pari päivää viikossa aina semmosia, et on pitäny kävellä useampi kilsa soittotunnille. Ja ihan kohtuuhyvin on pysynyt peruskunto.
Jotain pitäs varmaan kuitenkin olla sen lisäkskin. (Nyyyyyt, hillitse itsesi, Damarë, äläkä rupea saarnaamaan kuin olisit äitis...)
tallennettu

Tinanja
*
The Voice of the Sea.

Poissa Poissa

« Vastaus #8 : 18.01.09 - klo:18:24 »

Vastasin 1-3 tuntia.

Tallilla menee aikaa puolesta tunnista kolmeen. Riippuu paljon siitä, pitääkö tehdä jotakin muutakin kuin vain siivota karsina, hakea heinää, vettä jne. Joka päivä kun tuon ponin kanssa ei tule tehtyä mitään... Laiskahan minä.

Kouluun kun  pitää mennä kahdeksaksi ja skootterilla ei pääse, niin tulee käveltyä puolisen tuntia bussibysäkille. Viereiseltä pysäkiltä kun ei mene bussia...

Ja silloin tällöin tulee tehtyä satunnaisia lenkkejä metsään - ihan vaan rauhoittuakseen.
tallennettu

Old chandelier tells a story.
Old piano still echoes in here.
Old ship lies rusted in the port.
And the best years fade away.
The spendor has gone.

- Edenbridge; Centennial Ledend
Yelly

Poissa Poissa

« Vastaus #9 : 08.02.09 - klo:02:34 »

Nykyään 1-3 tuntia.

Koska koulumatkoihin menee jo 1h 30min per päivä : D Sitten tietenki miten muuten nyt sattuu liikkumaan päivän aikana, yleensä päämääränä ainakin 30min liikuntaa mutten aina kyl jaksa. Tapana nukahella välillä päiväl tai heittäytyy tosi laiskaks. Ja sit tietty ku kävelee ympäri kouluu ja näin nii tulee viel lisää liikuntaa. Menee helposti kahteen tuntiin. Ainaki.

Jos ite harrastan liikuntaa nii yleensä se on sit hölkkäämistä. Joskus lihaskuntoo (vatsa- ja selkälihaksia, punnerruksia, jalkalihaksia...). Joskus yksinkertasesti kävely. Tai sitten random riehuminen/tanssiminen hyvän musiikin pauhatessa.

Onhan sekin jo jotain.
tallennettu

I don't wanna lose you

Damarë
*

Poissa Poissa

« Vastaus #10 : 09.02.09 - klo:18:30 »

Ja silloin tällöin tulee tehtyä satunnaisia lenkkejä metsään - ihan vaan rauhoittuakseen.
Mä harrastan tota kans. Epäsäännöllisesti tosin, mut kuitenki. ^_^

Ai sulla on NOIN pitkä koulumatka nykyään? Yelly, kui pienenä mä nään sut joskus viiden vuoden päästä, jos meno jatkuu tohon malliin XD

Oon ajatellu, että vois jossain vaiheessa kokeilla jotai judoa tai muuta. Semmosen vois aloittaa vielä tässäkin iässä ja pysyä ihan muiden perässäkin.
tallennettu

Yelly

Poissa Poissa

« Vastaus #11 : 12.02.09 - klo:23:12 »

Mä taas oon tässä ajatellu et alkaa olla aika hankkii kunnon liikuntaharrastus. Mulla siis ei oo säännöllistä XD Ajattelin et jos joku tanssi. Ku keksisin tanssin jota jaksaisin harrastaa enemmän ku pari kuukautta X'DDD Mä kyllästyn kaikkeen nii nopeesti.

Ja joo, noin pitkä suurinpiirtein, 30min asemalle ja sieltä 10-15min koululle. : D ja sieltä sitten takasinki. Juu. Enkä mä usko et tästä voi enää kovinpaljoo kutistuu. Muuten alkaa näyttää pahalta. *murimutinmurr* tyhmät kylkiluut ja tyhmä ruumis. En tykkää. Mut minkä sille voi.
tallennettu

I don't wanna lose you

Sivuja: [1] Siirry ylös  
Tulostusversio

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.9 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC

Apple and the Apple logo are trademarks of Apple Inc. © 2007
:: Faux Apple theme by Rumbaar ::
Validi XHTML 1.0! Validi CSS!